среда, 28. август 2013.

Tri Recepta sa Šljivama


Ili šta sve možeš sa šljivama u sezoni. 
ČOKO ŠLJIVO PITA
Prvo sam napravila ovu sočnu čokoladnu pitu sa šljivama po OVOM receptu. Doduše to je jedna vrlo dobra varijanta slatke brze pite koju sam već pravila sa kajsijama, malinama i kupinama, samo sam ovde od gore stavila glazuru od čokolade.

Znači potrebno je:
220 g brašna
100 g putera
1 jaje
150+75 g šećera
Za nadev:
400g očišćenih mekih šljiva koje će te sa koricom iseći na sitne kocke
170g šećera
1 kesica vanil pudinga.
Za glazuru od čokolade:
100g čokolade za kuvanje
2 kašike ulja

Priprema:
Testo umesite od sastojaka za testo.Obzirom da su paklene vrućine, najbolje bi bilo da ga ostavite 1h u frizideru da bi ste mogli bolje da ga oblikujete.
Potom okrugli pleh nauljite i u njega stavite testo koje ste prethodno razvili oklagijom na tu veličinu tačnije dimenzijepleha.
Možete ga razviti i tako što će te na njega staviti pek papir a potom razviti oklagijom .
Šljive šećer i puding pomešajte i izlijte smesu na testo. Pecite Na 200c OKO 25 MIN.
Napraviti glazuru od čokolade i preliti pečen kolač.

PEKMEZ OD ŠLJIVA A IZ RERNE
Ovaj recept sam pronašla na sajtu Tetka. Recept je savršen, starinski recept, podseća na pekmeze koje je baka spremala a zahteva vrlo malo angažovanja.
Za njega je bitno da imate pleh-tepsiju, šljive i šećer.

Mere:
2kg šljiva
200g šećera-može i 150g
Drvena varjača.

Priprema:
Šljive operite, prepolovite poredjajte u pleh i preko njih pospit ešećer te ostavite jedan sat da ostoje.
Potom pleh sa šljivama stavite u rernu na 150C i to 15 minuta, a zatim pojačajte na 200C .
Šljive će se lagano peći a vi će te drvenom varjačom promešati iste ali ne previše često.
kada se šljive praktično"rastope" i počnu da se odvaja smesa od tepsije prilikom vašeg mešaja znači da Pekmez je gotov.
Izlijte ga u čiste teglice.
I za kraj nešto stvarno lako i domaće

DUPLA LENJA PITA SA ŠLJIVAMA
vrlo lako, sočno i nešto što obavezno morate napraviti.
Potrebno je:


Sastojci za testo:
6jaja
4dl jogurta
4dl ulja
4dl secera
4dl brasna
1 kesica praska za pecivo
Fil:
1 kg šljiva očišćenih od koštica i prepolovljenih na pola
prah secer za posipanje

Priprema:
U sud za mućenje prvo dobro mikserom ulupati belanca a potom dodavati jedno po jedno zumance,svo vreme miksovati na manjoj brzini.Zatim dodati šećer,ulje,jogurt,i dalje mutiti.Potom brašno i prašak za pecivo.Sve lagano pomešati u mekano testo.
Smesu podeliti na tri dela.
Rernu uključiti na 200C,pleh podmazati te usuti jednu trećinu testa.Staviti ga u rernu i peći oko 10 min.Potom poredjati šljive,te drugi deo testa.Vratiti u rernu i malo zapeći i na kraju poredjati šljive i treći deo testa izliti. Peći dok kolač ne postane rumen.Posuti prah ili vanil šećerom.

11 коментара:

  1. Jedno bolje od drugoga ! Pekmez pravim sigurno, a niti lijenu pitu neću peskočiti. Odlično izgleda !

    ОдговориИзбриши
  2. Hmmm, baš me zanima kakvog je okusa ona pita, nisam još jela šljive u kombinaciji s čokoladom

    ОдговориИзбриши
  3. Divni recepti, ali pekmez mi je favorit. Dugo ga planiram probati, baš taj iz rerne...

    ОдговориИзбриши
  4. jako volim šljive ,a knedle sa šljivama su mi i dalje najdraže

    ОдговориИзбриши
  5. Sjajni recepti sa šljivama! I ja sam jučer napravila džem iz rerne, s dodatkom cimeta i ruma... Lijena pita sa šljivama ide odmah na isprobavanje :-)

    ОдговориИзбриши
  6. Ni ja nisam jela šljive u kombinaciji s čokoladom. Mi tek moramo u berbu

    ОдговориИзбриши
  7. Obožavam šljive, a ovi recepti su odlični za promjenu već ustaljenog. Posebno me privlači "lenja pita", mora da je divna, ali i jednostavni pekmez. Ma, sve je baš odlično!

    ОдговориИзбриши
  8. Sve je savrseno kao i uvek sto ocekujemo iz tvoje kuhinje!!!

    ОдговориИзбриши
  9. Анониман17. јул 2019. 10:55

    Ja u džem stavim malo cimeta,ruma i 100 grama cokolade za kuvanje,na 5 kg šljiva.Mmmmmm

    ОдговориИзбриши