среда, 14. март 2012.

Tašci sa pekmezom


Slobodno se može reći da su Tašci vojvođanski delikates. Možete ih praviti i sa slanim sirom, sa slatkim sirom, pekmezom, tu bih obavezno dodala da mora da bude od kajsija.
Ne znam da li ste se nekad zapitali kako su Tašci dobili ime?
Kako su nastala imena poput Tašci, Kuglof , Biskvit?
Otkriću vam da reč tašci odgovara nemačkoj reči "džepići" odnosno to je neki slobodniji prevod jer džep se kaže "taše".
Vidite potpuno jednostavno, a sigurno ste mislili  " O , Bože...ko zna šta znači Tašci..."






TAŠCI SA PEKMEZOM
Potrebno je:

500 gr brašna
1 jaje
2 dl mlake vode
prstohvat soli

100 gr pekmeza od kajsija

100 gr šećera
100g prezli






Priprema testa:
Od brašna, jajeta, mlake vode i malo soli, zamesite testo.
Ostavite ga da se odmori barem 15 minuta.
Potom čist stolnjak ili radnu površinu dobro pobrašnjavite pa oklagijom razvijte testo. što tanje možete.
Isecite nožem ili sekačem po testu pravougaonike.
Na svaki pravougaonik stavite pekmez.
Potom ga lagano preklopite i prstima lagano pričvrstite testo.
U većoj posudi stavite vodu da proključa, dodajte mrvicu soli i kašiku ulja.


Kada voda provri ubacite taške vodeći računa da vam se ne zalepe za dno. Kuvane taške procedite i stavite u činiju.
 Odozgo pospite prezlama, prethodno proprženim u tiganju i pomešanim sa kristal šećerom,



29 коментара:

  1. E ovo mi je super jeftino i fino! Probati ću ;)

    ОдговориИзбриши
  2. Nikako da napravim taške, nekako sam na njih zaboravila. Ja sam inače bosanka ređena u Vojvodini (ili vojvođanka odrasla u Bosni) ali se na sjećam da li sam ih kao mala jela. Kao velika jesam, ali jako rijetko.

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман15. март 2012. 02:19

    baš ih volim, pogotovo sa pekmezom

    ОдговориИзбриши
  4. Taški!!!
    Moja mama ih je pravila i slane i slatke a znaš kako ih je zvala: tačkrle:)
    Hvala što si me podsjetila na njih! Predivno!

    ОдговориИзбриши
  5. Ja moram priznati da mi je ovo prvi susret sa tašcima i odlično mi zvuče i izgledaju. Znam da će ih moja nećakinja obožavati, spremam recept i napraviti ću joj ih prvom prilikom !

    ОдговориИзбриши
  6. stari recept nasih baka.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moja baka i moja mama su taške pravile od krompir-testa, a tako ih i ja sada pravim.
      Fil je džem od šljiva. Ovo se u Sremu, ne smatra za taške, koliko ja znam. Ne kažem ništa protiv ovog recepta, samo nije to to.

      Избриши
    2. Od krompir testa se prave gomboce ili knedle sa sljivama...ovo je nesto drugo.

      Избриши
    3. Tako je Anoniman.Ne zna ova nista..

      Избриши
  7. Hvala,što ste se setili recepta.Davno sam ih pravila sa džemom od kajsija.Moja porodica ih voli tako da ću ih obradovati sa poslasticom.

    ОдговориИзбриши
  8. Анониман21. јун 2013. 11:09

    Koliko dugo treba da se kuvaju?

    ОдговориИзбриши
  9. У мом селу у Срему се једу са маком. А кувају се док не испливају.

    ОдговориИзбриши
  10. ovo su redovno pravile moje slovacke bake, posebno za uskrs, a sad ih pravi mama. obozavam, uvek me podseti na detinjstvo i skolske raspuste provedene u banatu!
    mi smo ih cesce posipali rogacem i ja ih tako vise volim.
    ako smem da predlozim, za lakse pravljenje: mi ih pravimo tako sto se dzem, u manjim razmacima, stavi samo na jednu polovinu testa, a onda se sve prekrije drugom. istapka se prstima izmedju dzema, da se naprave "tasci", pa se onda testo izmedju isece reckavim, okruglim nozicem. mislim da ce vam tako biti mnogo brze i jednostavnije za pripremu ;)

    ОдговориИзбриши
  11. Jednostavan recept, ali divan. Preukusni su- isprobano

    ОдговориИзбриши
  12. Анониман24. мај 2015. 13:15

    Evo jednog zaista pravog Vojvođanskog jela, mada i maltežani imaju nešto slično samo slana varijanta. Sa malom razlikom kada se testo skuva, pohuju ga na klasičan bečki način. Ja skoro svake nedelje obradujem stalne goste umesto deserta. Naravno samo naše Vojvođane koji su daleko od svoje Vojvodine.

    ОдговориИзбриши
  13. Анониман23. мај 2019. 02:37

    Da tasci..jeste vojvodjansko jelo..obozavala sam ih kao dete kada sam dolazila na raspust kod babe svaki dan sam ih mogla jesti..mislim da ih svaki deo Srema zove drugacije moja baba koja je zivela u malom selu na Fruskoj Gori cesto ih je pravila dok druga baka koja zivi u blizini Šida
    ima neke druge specijalitete a taske nikada nije pravila..umesto prezli moja baba je koristila griz koji je proprzila na ulju dok neporumeni pa dodaje se voda i hladno mesa sa secerom..moja deca ih danas rado jedu..

    ОдговориИзбриши
  14. Анониман23. мај 2019. 02:39

    Da tasci..jeste vojvodjansko jelo..obozavala sam ih kao dete kada sam dolazila na raspust kod babe svaki dan sam ih mogla jesti..mislim da ih svaki deo Srema zove drugacije moja baba koja je zivela u malom selu na Fruskoj Gori cesto ih je pravila dok druga baka koja zivi u blizini Šida
    ima neke druge specijalitete a taske nikada nije pravila..umesto prezli moja baba je koristila griz koji je proprzila na ulju dok neporumeni pa dodaje se voda i hladno mesa sa secerom..moja deca ih danas rado jedu..

    ОдговориИзбриши
  15. Divni su..Bas ste me sada podsetili,dugo ih nisam pravila..U Sremu ih prave i prazne u obliku malih valjaka..Volim i tako..

    ОдговориИзбриши