субота, 13. јун 2009.

Mekike i Piroške sa sirom

Zlatkaste mekike često pravim.
Doduse ne bas na onaj stari starinski nacin,kada su ih bake pekle na masti u velikoj serpi.
Pecem ih na ulju u frintezici za krompir,ali to im nista ne oduzima od odlicnog ukusa.
Mekike spadaju u tradiciju ne samo vojvodjanske kuhinje,nego celog balkanskog podneblja.
Jeftini sastojci,brza priprema i odlican ukus je ono sto je njihova najbolja karakteristike.
Od ovakvog testa neke domacice prave i krofne,te se lako podelom testa na dva
dela ima dva razlicita uzitka.

Ja ih jos vruce obavezno posolim a sevriram ih uz kajmak ili mileram.
Ako ih volite u slatkoj varijanti uz domaci pekmez ili cokoladni preliv,ne mojte ih soliti posle pecenja.
i naravno ako ste smeli i zelite da se prisetite ukusa detinjstva,pecite ih na masti.



Sastojci:

1kg brašna
1ravna kašika soli

2dl jogurta ili kiselog mleka
1/2 litre mleka
2 jajeta
20g kvasca

ulje za prženje
Priprema:

Brasno prosejati,a jogurt malo zagrejati te dodati kvasac i so.


Kada kvasac pocne da nadolazi,u vecu vanglu stavite brasno,jaja i jogurt sa kvascem te zamesiti testo.Testo ne sme biti tvrdo, mora biti mekano i na granici lepljivosti.
Navlaziti ruke sa uljem i dovrsiti mesenje sve dok se ne odlepe i zadnji delovi testa sa strana posude.
Ostaviti sve prekriveno krpom jos 15 minuta da lepo naraste a testo postane luftasto.
Kada je testo odstojalo i naraslo-tacnije uduplalo se izruciti testo na dobro pobrasnjenu podlogu,premesiti nezno,ne jako.
Razvaljato na debljinu od 1 cm i iseci polovinu testa na cetvorougle.


Svaku kocku iseci po sredini dva puta kako bi kasnije ostale dve dugacke rupe u mekiki ( to je po starom seljackom obliku)

Ulje ugrejati na srednjoj temperaturi i spustati mekike da se peku, ulje mora biti vruce ali ne vrelo!
Peci ih par minuta sa jedne i sa druge strane. Izvaditi ih na papirnu salvetu da se upije suvisno ulje.




Piroške sa sirom

Testo za piroške pravim isto kao i za mekike.
Nadev može biti svakakav, pizz aukus, meso ili sir.
Kada ih punim sa sirom obavezno to bude sveži mladi slani sir-onako sve sa gromuljicama!!!
Moja Galerija Mekikica!




24 коментара:

  1. Juuu, di me nadje! Spolja hrskavo, iznutra mekano. K'o dusa, ona prava, topla, ravnicarska...Cestitke!

    ОдговориИзбриши
  2. Vera,
    look so delicious!

    Greetings, Diana

    ОдговориИзбриши
  3. Onaj koji ne voli Mekike ne znam kakav je čovek.

    ОдговориИзбриши
  4. Ovo je nešto kao langošice? To sam jela po Slavoniji i Baranji, a kod nas (u Dalmaciji) se ne prave.
    U svakom slučaju ovo je krasasn, jednostavan starinski recept! :)

    ОдговориИзбриши
  5. Divne su, sreća pa imam ko ih pravi dosta često baš na taj način kako si opisala i uživam u njima

    ОдговориИзбриши
  6. Поздрав, Вера.
    Ја сам португалски, десцпбри смешно да ваш блог случајно, а ја се свидио блог Позвани сте да посетите мој кутак, надам се Вашем доласку! аххх следим свој блог ви следите мој блог? смешно су тако далеко и тако близу:)
    надам се да те видим ппор мој цантинхо.хттп: / / саборесдеаромас.блогспот.цом
    пољубац http://saboresdearmas.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  7. moram priznati da se rijetko hvatam raditi išta prženo, ali ovo bih mogla probati.....

    ОдговориИзбриши
  8. ovakve često radim ali bez jogurta ili kis.mlijeka. tijesto kao za kruh, procedura ista. i isto super ispadnu! probat ćemo i sa jogurtom, hvala za recept!

    ОдговориИзбриши
  9. Obozavam mekike i jedva cekam da napravim i ovakve samo moras da mi kazes koliko jaja ide jer u nacinu pripreme stoje a kao potrebni materijal ne. Unapred hvala

    ОдговориИзбриши
  10. ekstra ja pravio pa ih dok su vruće posuo rendanim kačkavaljem

    ОдговориИзбриши
  11. Анониман13. јун 2012. 07:28

    A jaja..... koliko , ne vidim da pise

    ОдговориИзбриши
  12. Ja sam sve citala vec dva puta i vidim da je u osnovnom receptu napisano da treba i 1/2l mlijeka, ali u objasnjenju se ono nigdje ne spominje. Kod nas u Subotici mekike imaju madjarski naziv langoske, pa sam htjela da ih napravim mojoj djeci, kad idu u grad, udavise koliko ih voile?!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман27. март 2014. 10:26

      Da, dobro ste primijetili! I ja baš gledam, nigdje ne piše za šta se koristi mlijeko :/

      Избриши
    2. i ja sam primetila da se mleko ne pominje u proceduri pa sam ga dodala samo u testo sa sastojcima....mere su tacne i odlicno je ispalo

      Избриши
  13. Hvala za recept, napravila sam i odlično mi je ispalo.... svima se svidelo:))
    Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  14. Drage moje mleko se dodaje u testo sa ostalim sastojcima. Hvala svima koji su probali

    ОдговориИзбриши
  15. gospođo draga,nakon toliko tvrdih,"ok Su","nije to to"..recepata za poderane gaće iliti Mekike ,mogu vam samo reći Hvala.Sad je to to.

    ОдговориИзбриши
  16. Mene interesuje zasto moje Mekike uvek ostanu tako blede. Dali to zavisi od masnoce na kojem su peku?

    ОдговориИзбриши